Visie & Beleidsplein

Samen kunnen we meer, toch?

de invloed van andere leerlingen op het prestatievermogen van een individu

Platvoet, S., Cobussen, J, & Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2013). Samen kunnen we meer, toch?: de invloed van andere leerlingen op het prestatievermogen van een individu.

Niet in alle gevallen leidt de aanwezigheid van anderen tot betere prestaties van een individu. De in dit artikel beschreven praktijksituatie is fictief maar staat symbool voor de talloze onderwijsleersituaties waarin kinderen (on-)bedoeld en (on-bewust in de spotlights worden geplaatst. In dit artikel willen we stilstaan bij het effect van deze vaak onbedoelde en onbewust opgelegde externe druk. Ook zullen concrete voorstellen geboden worden om tot onderwijsleerarrangementen te komen waarin leerlingen individueel tot optimale prestaties kunnen komen.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Samen kunnen we meer, toch? : de invloed van andere leerlingen op het prestatievermogen van een individu

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Sebastiaan Platvoet
Johan Cobussen
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
leerprestatie
onderwijs
prestatie