Visie & Beleidsplein

Media: tijd in beeld

dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie

het culturele draagvlak, deel 14

Sonck, N., & Haan, J. de (2015). Media: tijd in beeld: dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie, het culturele draagvlak, deel 14. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

In het huidige medialandschap is het moeilijk om het mediagebruik te onderscheiden van persoonlijke communicatie. De activiteiten kunnen deels via dezelfde apparatuur en soms gelijktijdig plaatsvinden. In dit rapport presenteren de auteurs een gedetailleerd beeld van zowel het mediagebruik als van de persoonlijke communicatie via media op basis van nieuw mediatijdsbestedingsonderzoek getiteld: Media:tijd, dat eind 2013 is uitgevoerd. Ze beschrijven het lezen, luisteren, kijken, surfen, gamen en communiceren van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder in alle mogelijke hoedanigheden. Bovendien gaan de onderzoekers in op de vraag welke media Nederlanders naast elkaar gebruiken (media-diversiteit), en welke op hetzelfde moment (media-multitasking). Ook gaan ze nader in op de sociale functie van het mediagebruik.

Uitgever(s): Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP),

Download(s)

Media: tijd in beeld : dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie : Het culturele draagvlak, deel 14

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Nathalie Sonck
Jos de Haan

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

media
social media
tijdsbesteding