Visie & Beleidsplein
Media: tijd in beeld
dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie
het culturele draagvlak, deel 14
Sonck, N., & Haan, J. de (2015). Media: tijd in beeld: dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie, het culturele draagvlak, deel 14. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
In het huidige medialandschap is het moeilijk om het mediagebruik te onderscheiden van persoonlijke communicatie. De activiteiten kunnen deels via dezelfde apparatuur en soms gelijktijdig plaatsvinden. In dit rapport presenteren de auteurs een gedetailleerd beeld van zowel het mediagebruik als van de persoonlijke communicatie via media op basis van nieuw mediatijdsbestedingsonderzoek getiteld: Media:tijd, dat eind 2013 is uitgevoerd. Ze beschrijven het lezen, luisteren, kijken, surfen, gamen en communiceren van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder in alle mogelijke hoedanigheden. Bovendien gaan de onderzoekers in op de vraag welke media Nederlanders naast elkaar gebruiken (media-diversiteit), en welke op hetzelfde moment (media-multitasking). Ook gaan ze nader in op de sociale functie van het mediagebruik.
Uitgever(s): Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP),
Download(s)
Media: tijd in beeld : dagelijkse tijdsbesteding aan media en communicatie : Het culturele draagvlak, deel 14
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Nathalie SonckJos de Haan
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
mediasocial media
tijdsbesteding