Visie & Beleidsplein
Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014
Hermens, N., Los, V., & Aussems, C. (2015). Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.
Welk effect heeft Playing for Success gehad op de leerlingen die in het schooljaar 2013/2014 meededen aan het naschools programma in Rotterdam? Deze vraag staat centraal in deze publicatie. Playing for Success is een speciaal programma voor leerlingen uit de groepen 6, 7 en 8 van de basisschool die (tijdelijk) minder goed functioneren op school dan zij eigenlijk zouden kunnen. De focus ligt daarbij op leerlingen met een laag zelfvertrouwen, weinig motivatie voor school en/of met een lastige thuissituatie. Het programma wil bijdragen aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen en daarnaast hun onderwijsprestaties verbeteren. Zijn deze doelstellingen in Rotterdam behaald?
Uitgever(s): Verwey-Jonker Instituut,
Download(s)
Samenvatting onderzoek Playing for Success 2013/2014
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Niels HermensVita Los
Claire Aussems
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
buitenschoolse opvangkinderen
leerlingen
leerprestatie
maatschappelijke ontwikkeling
naschoolse activiteiten
primair onderwijs