Visie & Beleidsplein

Capita selecta vrouwenvoetbal en sponsoring

wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren

Arts, H. (2014). Capita selecta vrouwenvoetbal en sponsoring: wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.

In deze Capita zal de volgende stelling behandeld worden: Wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren. Het eerste deel zal beginnen met een deel geschiedenis over het ontstaan van vrouwenvoetbal in Nederland. Daarnaast worden de nieuwste ontwikkelingen in beeld gebracht. Vervolgens wordt in deel twee begonnen met een stukje theoretische uitleg over sponsoring. Hierop aansluitend wordt bekeken waarom een goed imago belangrijk is voor sponsoring. Dit wordt eerst gedaan met een theoretisch kader om vervolgens door middel van een tijdlijn een beeld te geven van het veranderde imago van het vrouwenvoetbal. Deel twee wordt afgesloten met de huidige sponsoring van de vrouwenvoetbalcompetitie BeNe League en de sponsoring van de deelnemende teams. Deel drie gaat over vrouwenvoetbal in andere landen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de vijf beste vrouwenteams volgens de FIFA. De onderwerpen die behandeld gaan worden, zijn het ontstaan van het vrouwenvoetbal in de diverse landen, en de huidige sponsoring. Aan de hand daarvan, en de eerdere informatie over de groei in Nederland, wordt in deel vier de toekomst in Nederland qua sponsoring onderzocht. Hierbij wordt vooral vergeleken met andere landen, en komt de meerwaarde van sponsoring aan bod. Afsluitend zal in deel vijf de hoofdvraag beantwoord worden in de conclusie. Daarna zal de Capita Selecta afgesloten worden met een evaluatie. 

Uitgever(s): Fontys Economische Hogeschool Tilburg,

Download(s)

Capita selecta vrouwenvoetbal en sponsoring : wie van ondernemend Nederland nu het lef heeft om te investeren in het Nederlandse vrouwenvoetbal, zal daar binnen vijf jaar enorm van profiteren

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Hanneke Arts

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

emancipatie
gender
sponsoring
voetbal
vrouwen