Visie & Beleidsplein
Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep
van programma's naar perceptie-actiekoppeling
Duivenvoorden, J, & Klok, L (2012, oktober). Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep: van programma's naar perceptie-actiekoppeling. Lichamelijke Opvoeding 100 (pp. 38-40)
Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex systeem en de praktische gevolgen hiervan voor het aanleren van motorische vaardigheden.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Duivenvoorden e.a., Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep : van programma's naar perceptie-actiekoppeling KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Joop DuivenvoordenLammert Klok
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
belevingbewegingsonderwijs
leerlingen
leerprocessen
lichamelijke ontwikkeling
motoriek