Visie & Beleidsplein

Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep

van programma's naar perceptie-actiekoppeling

Duivenvoorden, J, & Klok, L (2012, oktober). Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep: van programma's naar perceptie-actiekoppeling. Lichamelijke Opvoeding 100 (pp. 38-40)

Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex systeem en de praktische gevolgen hiervan voor het aanleren van motorische vaardigheden. 

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Duivenvoorden e.a., Begeleiding van het motorisch leerproces onder de loep : van programma's naar perceptie-actiekoppeling KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Joop Duivenvoorden
Lammert Klok

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleving
bewegingsonderwijs
leerlingen
leerprocessen
lichamelijke ontwikkeling
motoriek