Visie & Beleidsplein

Money media

Mensink, E. (2014). Money media. Groningen: Sport Management Institute.

De centrale onderzoeksvraag van deze scriptie luidt als volgt: Hoe kan een sportmanager via mediamanagement het engagement van de fans vergroten bij een topsportorganisatie? 

De onderzoeksvraag omvat de volgende deelvragen:

  1. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van media?;
  2. Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van sportmedia in relatie tot fanengagement?;
  3. Hoe is de mediaconsumptie over een topsportmerk onder de fans?;
  4. Hoe verhoudt het mediasentiment zich ten opzichte van het fansentiment rondom een topsportorganisatie?;
  5. Wat is de samenhang tussen fansentiment en fanengagement rond het topsportorganisatie?;
  6. Hoe geven we met de samenhang inhoud aan een model voor mediamanagement?

De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.      

Uitgever(s): Sport Management Institute,

Download(s)

Money media

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Erik Mensink

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bezoekers
media
participatie
scripties
sport (algemeen)
sportorganisaties
topsport