Visie & Beleidsplein

Vanuit het niets

hoe Nike de hardloopwereld veroverde

Hollister, G. (2008). Vanuit het niets: hoe Nike de hardloopwereld veroverde. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Hoe raakt een jongetje uit een klein boerenstadje in Oregon verwikkeld in de intriges van zijn gekozen sport? 'Vanuit het niets' neemt de lezer mee op Geoff Hollisters 33-jarige reis in het hart van het bedrijf dat niet alleen de wereld van de atletiekkleding zou veranderen, maar ook de sportbusiness zelf - Nike. Nike begon met een handdruk en de overdracht van een paar honderd dollar tussen Phil Knight en de legendarische atletiekcoach Bill Bowerman. Hollister werd door hem getraind op de University of Oregon en was Bowermans keus als Nikes derde werknemer. Nog voor zijn afstuderen begon Hollister vanuit zijn kofferbak schoenen te verkopen voor Blue Ribbon Sports, het bedrijf dat uiteindelijk uitgroeide tot Nike. 'Vanuit het niets' biedt een kijkje in de keuken van het grootste sportmerk ter wereld, door iemand die het bescheiden begin en de explosieve groei meemaakte van Nike. Hollister neemt de lezer mee op de achtbaanrit van succes en fiasco.

Uitgever(s): Arko Sports Media,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Geoff Hollister

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

marketing
sport (algemeen)
sportbusiness