Visie & Beleidsplein
De eredivisie als fantasy sport
de ontwikkeling van een fantasy sports game op de Nederlandse markt
Storm, B. (2014). De eredivisie als fantasy sport: de ontwikkeling van een fantasy sports game op de Nederlandse markt. Amsterdam: Vrije Universiteit Amsterdam.
Over de laatste vijf jaar kent het populaire online gametype fantasy sports in de Verenigde Staten qua omzet een groei van bijna twaalf procent. Fantasy sports wordt door Ruihley en Hardin (2011) als volgt gedefinieerd: fantasy sports is een interactieve team management activiteit die gebaseerd is op statistieken bepaald door de werkelijke prestaties van professionele atleten en/of sport organisaties. Een organisatie die de ambitie heeft om de kansen van dit online gametype op de Nederlandse markt te benutten is ORTEC. Dit onderzoek richt zich dan ook op de mogelijkheden om een fantasy sports game vanuit ORTEC op de Nederlandse markt te brengen. Hierbij komt het gedrag van Nederlandse consumenten met betrekking tot online games en een mogelijke fantasy sports game aan de orde. De volgende twee hoofdvragen staan in deze scriptie centraal: (1). Welke aspecten op het gebied van het businessmodel, de implementatiecapaciteit en de marketing zijn voor ORTEC van belang in het kader van de implementatie van een fantasy sports game?; (2). Op welke manier kan ORTEC zo effectief mogelijk inspelen op de wensen en behoeften van Nederlandse consumenten op het gebied van een fantasy sports game? De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.
Uitgever(s): Vrije Universiteit Amsterdam,
Download(s)
De eredivisie als fantasy sport : de ontwikkeling van een fantasy sports game op de Nederlandse markt
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Bastiaan StormTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
computerspellenmarketing
scripties
sport (algemeen)
voetbal