Visie & Beleidsplein
De drie dimensies van waardecreatie in balans brengen voor de primaire stakeholders, is de basis voor een succesvolle onderneming!
Willigers, W. (2014). De drie dimensies van waardecreatie in balans brengen voor de primaire stakeholders, is de basis voor een succesvolle onderneming!. Groningen: Sport Management Instituut.
De centrale vraag voor dit onderzoek is: Wat zijn de verschillen in de waardering tussen de drie waardedimensies volgens het Kasterlee model door de primaire stakeholders binnen een maatschappelijke onderneming? De huidige maatschappelijke veranderingen op het gebied van waardecreaties voor de ondernemingen van aandeelhouderswaarde naar stakeholderswaarde en de huidige economische crisis zijn de twee belangrijkste redenen om dit onderzoek te doen. De verhoudingen van waardecreaties binnen een onderneming voor de primaire stakeholders zijn van essentieel belang voor de continuïteit van een onderneming. De bovengenoemde veranderingen hebben grote invloed op het waardespectrum van stakeholders binnen een onderneming. Het doel van dit onderzoek is inzicht te krijgen in de dimensies van waardecreaties van stakeholders om vervolgens beleidsveranderingen te kunnen ontwikkelen om zodoende de continuïteit van de onderneming te waarborgen.
Uitgever(s): Sport Management Instituut,
Download(s)
De drie dimensies van waardecreatie in balans brengen voor de primaire stakeholders, is de basis voor een succesvolle onderneming!
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Winand WilligersTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bedrijfslevenmanagement
organisaties
scripties