Visie & Beleidsplein
Gedragsverandering via campagnes 2.0
Putte, B. van der, Verlegh, P., Wennekers, A.M., Welten, S., Mollen, S., & Fransen, M. (2015). Gedragsverandering via campagnes 2.0. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.
Deze literatuurstudie geeft een overzicht van nieuwe wetenschappelijke inzichten in gedragsverandering die relevant kunnen zijn voor overheidscampagnes. Daarbij wordt telkens ingegaan op de vraag hoe overheidscommunicatie effectiever invloed kan hebben op gedrag door rekening te houden met deze inzichten. De studie gaat in op actuele gedragsinzichten binnen vier thema’s:
- onbewuste invloeden op gedrag,
- het beïnvloeden van de risicoperceptie,
- sociale invloeden op gedrag en
- weerstand tegen beïnvloeding.
Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam,
Download(s)
Gedragsverandering via campagnes 2.0
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Bas van den PuttePeeter Verlegh
Annemarie Wennekers
Stephanie Welten
Saar Mollen
Marieke Fransen
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
campagnegedragsverandering