Visie & Beleidsplein
Crisiscommunicatie zet de toon
het is een koud kunstje om de boel te laten escaleren
Swier, E., & Arko Sports Media (2015, juni). Crisiscommunicatie zet de toon: het is een koud kunstje om de boel te laten escaleren. Sport Bestuur en Management 17 (pp. 38-40)
Wat nu als het misgaat bij een feestje in de kantine, en de gasten met elkaar op de vuist gaan? En op welke manier reageer je als een jeugdtrainer zijn handen niet thuis bleek te kunnen houden? Hoe communiceer je in zulke gevallen, met je leden én de media? Goede crisiscommunicatie is van het grootste belang. “Het is een koud kunstje om de situatie onbedoeld te laten escaleren.”
Als het misgaat, dan krijg je maar één keer de kans een eerste reactie te geven. Zorg dat je meteen de juiste toon treft.
In dit artikel uit Sport Bestuur en Management zijn twee experts aan het woord over (crisis)communicatie.
Lees ook:
Incidentenprotocol voor verenigingen van de KNZB
Uitgever(s): Arko Sports Media,
Download(s)
Crisiscommunicatie zet de toon
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Edward SwierArko Sports Media
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
communicatiesociale veiligheid
sportverenigingen
veiligheid