Visie & Beleidsplein
Positief Coachen in lessen lichamelijke opvoeding
ja natuurlijk!
Rhijnsburger, V. (2011, 30 september). Positief Coachen in lessen lichamelijke opvoeding: ja natuurlijk!. Lichamelijke opvoeding 99 (pp. 6-7)
Chantal is een fanatieke leerling met goede cijfers, behalve in de gymles. Ze heeft hier weinig plezier, de leraar schreeuwt veel en hij zegt vooral wat ze fout doet. Een compliment krijgt ze niet vaak, behalve als ze iets doet in haar eigen sport turnen. De leraar benadrukt veel dat de cijfers van de klas ‘beter’ moeten. Chantal hoopt vaak dat de gymles uitvalt. Het voorbeeld van Chantal komt voor in de gymlessen. Niet iedereen heeft er plezier in, zeker als je cijfers wat minder zijn dan alle andere. Toch hoeft dit niet zo te zijn. Het antwoord is Positief Coachen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Rhijnsburger. Positief Coachen in lessen lichamelijke opvoeding. KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Vincent RhijnsburgerTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijscoaching
plezier
prestatie