Visie & Beleidsplein
Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool
Hartman, E., & Visscher, C. (2011, 28 oktober). Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool. Lichamelijke opvoeding 99 (pp. 12-14)
Al decennialang wordt gediscussieerd over de vraag of er een relatie is tussen bewegen en cognitie van kinderen en of door bewegen de cognitieve ontwikkeling van kinderen gestimuleerd kan worden. Gezien de huidige druk die staat op het bewegingsonderwijs, is deze vraag relevanter dan ooit! In dit artikel wordt op deze problematiek ingegaan.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Hartman. Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool. KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Esther HartmanChris Visscher
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
cognitieve ontwikkelinglichaamsbeweging
motoriek
prestatie
primair onderwijs