Visie & Beleidsplein

Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool

Hartman, E., & Visscher, C. (2011, 28 oktober). Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool. Lichamelijke opvoeding 99 (pp. 12-14)

Al decennialang wordt gediscussieerd over de vraag of er een relatie is tussen bewegen en cognitie van kinderen en of door bewegen de cognitieve ontwikkeling van kinderen gestimuleerd kan worden. Gezien de huidige druk die staat op het bewegingsonderwijs, is deze vraag relevanter dan ooit! In dit artikel wordt op deze problematiek ingegaan.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Hartman. Beter leren door bewegen bij kinderen op de basisschool. KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Esther Hartman
Chris Visscher

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

cognitieve ontwikkeling
lichaamsbeweging
motoriek
prestatie
primair onderwijs