Visie & Beleidsplein
Springen en rennen, jezelf leren kennen
uitdagingen na sprinten en verspringen
Massink, M. (2010, augustus). Springen en rennen, jezelf leren kennen: uitdagingen na sprinten en verspringen. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 28-31)
Als het bij atletiek om lopen en springen gaat, wordt er op school vaak sprinten gedaan en verspringen en hoogspringen. Wat is daar op een leuk en goed vervolg? Interessante uitbreidingen zijn estafette, hindernis (horde)loop, polsstok(ver)springen en hink-stapsprong. Zit er een overeenkomst tussen deze activiteiten? Hoe maak je deze onderdelen uitdagend, zodat leerlingen ‘geïnspireerd’ gaan deelnemen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Massink Springen en rennen, jezelf leren kennen KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Maarten MassinkTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
atletiekbewegingsonderwijs
lichaamsbeweging
sprinten
voortgezet onderwijs