Visie & Beleidsplein

Meer bewegen, beter bij de les?

Laat, N. de, Janssen, M., & Toussaint, H. (2010, mei). Meer bewegen, beter bij de les?. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 15-17)

Kinderen gaan natuurlijk (ook) naar school om te leren rekenen, lezen, schrijven enzovoorts. Op het eerste gezicht lijken deze cognitieve leerdoelstellingen meer aandacht voor bewegen in de weg te staan. Maar is dat wel zo? Daarom is het belangrijk te weten welke meerwaarde het bewegingsonderwijs heeft voor kinderen en welke plek het bewegingsonderwijs inneemt binnen de context van de school. In dit artikel wordt het onderzoek dat wordt gedaan naar de invloed van bewegen op de leerprestatie uitgelegd.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

De Laat Meer bewegen, beter bij de les KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Noortje de Laat
Mirka Janssen
Huub Toussaint

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
cognitieve ontwikkeling
leerprestatie
onderzoeken