Visie & Beleidsplein

Wat als grenzen vervagen?

Zonnenberg, A., & Roelofsen, S (2010, mei). Wat als grenzen vervagen?. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 48-49)

Het digitale tijdperk heeft geleid tot andere, nieuwe vormen van contact tussen leraren en leerlingen. Contacten tussen leraar en leerling via e-mail en MSN beginnen meestal zakelijk met veranderingen in het rooster, het opgeven van huiswerk. Maar na enige tijd verschijnen de kruisjes en de hartjes en dan gaat het mis. Dit artikel gaat over de risico’s van digitale contacten en de vervagende grenzen daarvan. We gaan in op de noodzaak van sociaal veiligheidsbeleid op scholen, de huidige wet- en regelgeving en de nieuwe wet op het gebied van bescherming van kinderen tegen seksuele intimidatie, die specifiek gericht is op de soms vergaande risico’s van digitale contacten.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Zonnenberg Wat als grenzen vervagen KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Alien Zonnenberg
Sandra Roelofsen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

digitale hulpmiddelen
internet
risico's
seksueel grensoverschrijdend gedrag
sociale veiligheid