Visie & Beleidsplein
Het schoolplein…. spelenderwijs bewegen
Adank, A., & Jans, L. (2010, januari). Het schoolplein…. spelenderwijs bewegen. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 22-27)
Het schoolplein biedt ieder kind op de basisschool de kans tot motorische- en sociale ontwikkeling. Maar het is niet meer vanzelfsprekend dat er een breed scala van spel- en sportactiviteiten op het schoolplein te zien is. ‘Kinderen kennen geen spelletjes meer’, ‘kinderen van tegenwoordig zijn motorisch minder vaardig’, ‘kinderen bewegen maar weinig op het schoolplein’ zijn veel gehoorde geluiden van leerkrachten over het bewegen van kinderen op het schoolplein. Centraal in dit artikel staan manieren waarop basisschoolkinderen meer gestimuleerd kunnen worden tot bewegen op het schoolplein. De praktische voorbeelden zijn hierbij gericht op het touwtjespringen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Adank het schoolplein...spelenderwijs bewegen KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Anoek AdankLiesbeth Jans
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
(buiten) spelenbeweegstimulering
lichamelijke ontwikkeling
motoriek
sociale vaardigheden