Visie & Beleidsplein

Alcoholcampagnes in de sport: schenk verantwoord

Krijt, E., & Arko Sports Media (2015, augustus). Alcoholcampagnes in de sport: schenk verantwoord. Sport Bestuur en Management 17 (pp. 22-23)

Voor jongeren onder de 18 blijkt het nog vaak bijzonder makkelijk om aan alcohol te komen in sportkantines. Zij kunnen vaak ‘gewoon’ een biertje of wijntje bestellen. Zijn het de penningmeesters die omzet willen draaien, is het de sociale druk of is het onwetendheid? Volgens kinderarts Nico van der Lely vooral dat laatste. Daarom tourt hij de komende tijd door het land om verenigingen duidelijk te maken wat de gevolgen zijn van alcohol voor het puberbrein. Het is naast de ‘Blijf Helder’ campagne van NOC*NSF en Heineken, één van de twee campagnes om verantwoord alcoholgebruik in sportkantines te stimuleren. Want 18 jaar betekent ook echt 18 jaar.

Lees in dit artikel meer over de campagnes.

Uitgever(s): Arko Sports Media,

Download(s)

Alcoholcampagnes in de sport: schenk verantwoord

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Emiel Krijt
Arko Sports Media

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

alcohol
alcoholgebruik
campagne
jeugd
jongeren
sportkantines
sportverenigingen