Visie & Beleidsplein
Als het balletje gaat rollen
fondswerving en sponsoring
voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen
Verhaert, J. (2000). Als het balletje gaat rollen: fondswerving en sponsoring, voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen. Wietse Verhaert.
De financiële nood in de sport in Nederland is groot. Door stijgende exploitatiekosten, verdergaande privatisering, dichtdraaien van subsidiekranen, de weg naar subsidiegevers niet kunnen vinden, worden steeds meer sportverenigingen en organisaties uit het sociaal-cultureelwerk gedwongen externe geldbronnen te zoeken. Sponsoring en fondswerving zijn de trefwoorden. Hierbij wordt ten onrechte te vaak aan overeenkomsten tussen grote bedrijven en organisaties gedacht, of bij het werven van fondsen, aan acties ten behoeven van projecten in de Derde Wereld. In dit boek wordt op eenvoudige wijze uiteengezet hoe de eigen organisatie sponsorvriendelijk wordt, wat potentiële sponsors aangeboden kan worden, hoe bedrijven te selecteren en te benaderen en hoe sponsorplannen op te stellen en te verkopen.
Uitgever(s): Wietse Verhaert,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jan VerhaertTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
financieringfondsenwerving
sponsoring
sportverenigingen