Visie & Beleidsplein

Als het balletje gaat rollen

fondswerving en sponsoring

voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen

Verhaert, J. (2000). Als het balletje gaat rollen: fondswerving en sponsoring, voor sportverenigingen en andere organisaties met locale en regionale belangen. Wietse Verhaert.

De financiële nood in de sport in Nederland is groot. Door stijgende exploitatiekosten, verdergaande privatisering, dichtdraaien van subsidiekranen, de weg naar subsidiegevers niet kunnen vinden, worden steeds meer sportverenigingen en organisaties uit het sociaal-cultureelwerk gedwongen externe geldbronnen te zoeken. Sponsoring en fondswerving zijn de trefwoorden. Hierbij wordt ten onrechte te vaak aan overeenkomsten tussen grote bedrijven en organisaties gedacht, of bij het werven van fondsen, aan acties ten behoeven van projecten in de Derde Wereld. In dit boek wordt op eenvoudige wijze uiteengezet hoe de eigen organisatie sponsorvriendelijk wordt, wat potentiële sponsors aangeboden kan worden, hoe bedrijven te selecteren en te benaderen en hoe sponsorplannen op te stellen en te verkopen. 

Uitgever(s): Wietse Verhaert,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jan Verhaert

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

financiering
fondsenwerving
sponsoring
sportverenigingen