Visie & Beleidsplein

Sportmarketing, tweede editie

Kok, R. (2010). Sportmarketing, tweede editie. Amsterdam: Pearson Education Benelux.

Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol is gaan spelen in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportorganisaties worden vaker marktgericht vormgegeven en het marktgericht denken doet daarbij recht aan de veranderende behoeften van de sportconsument. Dit boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In vier delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, strategieontwikkeling, strategie-uitwerking en sponsoring aan bod. In deze tweede editie is meer aandacht voor de uitvoering van de theorie in de praktijk. Aan de hand van voorbeeldkaders krijgen lezers inzicht in de dagelijkse praktijk van sportmarketing en in de vaardigheden die ze hebben verworven. Daarnaast is een hoofdstuk toegevoegd over segmenteren, de doelgroep bepalen en positioneren. 

Uitgever(s): Pearson Education Benelux,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Robert Kok

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

marketing
marktwerking
planning
sponsoring
sportmanagement