Visie & Beleidsplein

Sociale en morele ontwikkeling in het bewegingsonderwijs

mogelijkheden vanuit het perspectief van de docent

Jacobs, F.M. (2009, mei). Sociale en morele ontwikkeling in het bewegingsonderwijs: mogelijkheden vanuit het perspectief van de docent. Lichamelijke opvoeding 97 (pp. 14-17)

Het beleid en de curriculumdocumenten in veel Europese landen promoten sociale en morele ontwikkeling van jonge mensen als een vakoverstijgend curriculumdoel en plaatsen dat doel in het centrum van het onderwijsproces (ministerie OCW, 2006). Deze documenten refereren aan sociale en morele doelen maar er ontbreekt een omschrijving van wat sociale en morele ontwikkeling is en er zijn verder geen aanbevelingen wat te doen en hoe dat te doen.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Jacobs Sociale en morele ontwikkeling in het bewegingsonderwijs KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Frank Jacobs

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

beleid
bewegingsonderwijs
maatschappelijke ontwikkeling