Visie & Beleidsplein

Staartdelingen in de gymzaal

over vakkenintegratie

Graaff, R. de (2009, maart). Staartdelingen in de gymzaal: over vakkenintegratie. Lichamelijke opvoeding 97 (pp. 10-12)

Kinderen leren tijdens lessen bewegingsonderwijs meer dan beter bewegen alleen; er wordt door kinderen gerekend, er wordt overlegd, er worden afstanden geschat, er wordt kennis opgedaan over hardheden van materiaal enzovoort. Een goede les bewegingsonderwijs zorgt automatisch voor positieve neveneffecten met betrekking tot andere vakken, dit gebeurt veelal zonder dat de leraar bewegingsonderwijs zich daar expliciet op richt, maar het kan ook anders…

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Graaff Staartdelingen in de gymzaal KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Ronald de Graaff

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
cognitieve ontwikkeling
integratie