Visie & Beleidsplein
Grand Départ Utrecht 2015
economische impact en beleving
Hover, P., & Bakker, S. (2015). Grand Départ Utrecht 2015: economische impact en beleving. Utrecht: Mulier Instituut.
De doelstelling van het onderzoek, waarvan deze rapportage verslag doet, is drieledig:
- het beschrijven van het profiel van de bezoekers van de Tourstart;
- het schatten van de economische impact en mediawaarde van de Tourstart;
- het beschrijven hoe bezoekers, de lokale bevolking en hotels in Utrecht de Tourstart hebben ervaren.
De Tourstart is hooggewaardeerd door bezoekers en inwoners. Het maakte een deel van hen – voor even - trots. Renners uitten zich eveneens positief over de organisatie en de goede sfeer. De gemeentelijke reputatiewinst lijkt, meer dan de economische impact van 23 miljoen euro, een van de belangrijkste 'opbrengsten' van de Tourstart. Ook voor Nederland is de Tourstart belangrijk geweest, het past naadloos in het beleid van het ministerie van VWS om grote sportevenementen met positieve maatschappelijke spin-off te organiseren.
Uitgever(s): Mulier Instituut,
Download(s)
Grand Départ Utrecht 2015 : economische impact en beleving
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Paul HoverSven Bakker
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
Utrechtbeleving
bezoekers
economie
effectmeting
sportevenementen
topsportevenementen
wielrennen