Visie & Beleidsplein

Details maken het verschil

een onderzoek naar het effect van het geven van een instructie op de begrijpelijkheid en waardering van een sporttraining

Heijden, Y.V. van der (2015). Details maken het verschil: een onderzoek naar het effect van het geven van een instructie op de begrijpelijkheid en waardering van een sporttraining. Utrecht: Universiteit Utrecht.

Met behulp van dit onderzoek wordt getracht inzicht te verkrijgen van wat het effect is van het geven van video- of afbeeldinginstructies op de begrijpelijkheid en waardering van sporttrainingen. In dit onderzoek wordt het verschil in begrijpelijkheid en waardering van een sporttraining gemeten tussen drie conditiegroepen. De eerst groep bestaat uit respondenten die geen instructie voorgelegd krijgen, ook wel de controlegroep genoemd. De tweede groep bestaat uit respondenten die een instructie aan de hand van afbeeldingen voorgelegd krijgen, ook wel de afbeeldingsgroep genoemd. De derde groep bestaat uit respondenten die een instructie aan de hand van een video voorgelegd krijgen, ook wel de videogroep genoemd. Aan de hand van een beoordelingsformulier en een vragenlijst wordt gekeken wat het effect van instructies is op de begrijpelijkheid en waardering op een hockeytraining. De begrijpelijkheid valt hierbij op te delen in declaratieve en procedurele kennis.  

Uitgever(s): Universiteit Utrecht,

Download(s)

Details maken het verschil : een onderzoek naar het effect van het geven van een instructie op de begrijpelijkheid en waardering van een sporttraining

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Yuri van der Heijden

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

communicatie
kennisoverdracht
scripties
sporttraining
trainingen