Visie & Beleidsplein

Nationalisme en de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon

een experiment betreffende de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon en een onbekende Nederlander op Facebook en de invloed van nationalisme hierop

Samuels, M. (2015). Nationalisme en de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon: een experiment betreffende de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon en een onbekende Nederlander op Facebook en de invloed van nationalisme hierop. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.

Om het effect van een sport celebrity endorsement te toetsen is een experiment naar de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon ten opzichte van een onbekende Nederlander op Facebook uitgevoerd. Daarnaast is de invloed van nationalisme op deze geloofwaardigheid onderzocht. De resultaten suggereren dat een nationaal sporticoon als geloofwaardigere zender wordt gezien dan een onbekende Nederlander, echter is er geen verschil gevonden betreffende de geloofwaardigheid van het facebookbericht zelf. Daarnaast is er geen effect waargenomen van nationalisme op zowel de geloofwaardigheid van de zender als het bericht.

Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam,

Download(s)

Nationalisme en de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon : een experiment betreffende de geloofwaardigheid van een nationaal sporticoon en een onbekende Nederlander op Facebook en de invloed van nationalisme hierop

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Martijn Samuels

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

marketing
personen
scripties
social media