Visie & Beleidsplein
Zo optimaal mogelijk van begin- naar eindniveau
Idema, W, & Torenbeek, M. (2014, april). Zo optimaal mogelijk van begin- naar eindniveau. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 33-35)
Vakdocenten, leerplanontwikkelaars en onderzoekers discussiëren al jarenlang over de ‘juiste’ manier van beoordelen in de les LO. Beoordelen we de ontwikkeling van iedere leerling op een bepaalde motorische vaardigheid, of is het beter om te kijken naar zijn of haar eindprestatie? Geven we de sterke bewegers hogere cijfers dan de minder bekwame bewegers? Of wegen we inzet ook mee? Volgens onderzoekers van het expertiseteam Talent, onderdeel van HAN Sport en Bewegen, kan het voor de motivatie van een leerling een meerwaarde hebben wanneer docenten leerlingen vooral beoordelen op hun vooruitgang in het bewegen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Idema Zo optimaal mogelijk van begin- naar eindniveau KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Wietske IdemaMarjolein Torenbeek
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
beoordelenleerlingen
leerprocessen
motivatie
ontwikkeling