Visie & Beleidsplein

Topprogramma’s in het voortgezet onderwijs: Leerlingen zelf een rol geven in hun motorische ontwikkeling

Lamers, W. (2014, mei). Topprogramma’s in het voortgezet onderwijs: Leerlingen zelf een rol geven in hun motorische ontwikkeling. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 12-13)

Begin 2013 is het Centre of Expertise Sport- en Beweeg Talent opgericht, waarin HAN Sport en Bewegen, SLO en een aantal scholen voor primair en voortgezet onderwijs samenwerken om processen van talentherkenning en –ontwikkeling te bevorderen in het bewegingsonderwijs. De Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen (SSgN) en het Montessori College in Nijmegen zijn twee scholen die betrokken zijn bij het onderdeel Topprogramma’s: programma’s gericht op talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs (VO). De afgelopen vier maanden hebben zij een programma uitgevoerd gericht op het bevorderen van zelfregulatie in het bewegingsonderwijs.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Lamers Topprogramma's in het voortgezet onderwijs Leerlingen zelf een rol geven in hun motorische ontwikkeling KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Wilbert Lamers

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
talentherkenning
talentontwikkeling
zelfmanagement