Visie & Beleidsplein

Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie

Koster, E. (2014, mei). Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 9-11)

Kinderen die goed kunnen samenwerken, hebben vaak een actievere rol in hun eigen leerproces. Dat stelt hen in staat betere prestaties te leveren. Ze kunnen elkaar feedback geven of anderen aanmoedigen, waarmee ze zichzelf en anderen verder helpen. Hiermee kan samenwerkend leren bijdragen aan de ontwikkeling van excellentie binnen het onderwijs. De les LO lijkt bij uitstek geschikt om samenwerkend leren en daarmee de beweegprestaties te bevorderen, maar hoe doe je dit? Dit artikel beschrijft een interventiestudie in het voortgezet onderwijs, waar de docenten het samenwerken bevorderden door de zelfregulatie van kinderen te stimuleren.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Koster Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Edgar Koster

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

kinderen
leerprestatie
leerprocessen
participatie
samenwerking
voortgezet onderwijs
zelfmanagement