Visie & Beleidsplein
Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie
Koster, E. (2014, mei). Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 9-11)
Kinderen die goed kunnen samenwerken, hebben vaak een actievere rol in hun eigen leerproces. Dat stelt hen in staat betere prestaties te leveren. Ze kunnen elkaar feedback geven of anderen aanmoedigen, waarmee ze zichzelf en anderen verder helpen. Hiermee kan samenwerkend leren bijdragen aan de ontwikkeling van excellentie binnen het onderwijs. De les LO lijkt bij uitstek geschikt om samenwerkend leren en daarmee de beweegprestaties te bevorderen, maar hoe doe je dit? Dit artikel beschrijft een interventiestudie in het voortgezet onderwijs, waar de docenten het samenwerken bevorderden door de zelfregulatie van kinderen te stimuleren.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Koster Beter samenwerken in de les LO door het stimuleren van zelfregulatie KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Edgar KosterTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
kinderenleerprestatie
leerprocessen
participatie
samenwerking
voortgezet onderwijs
zelfmanagement