Visie & Beleidsplein
Krachtig (terugslag) spelonderwijs (2)
beleving en beweegkansen voor iedereen (met volleybal en badminton als vergezicht)
Kok, F. de, & Zondag, E. (2014, mei). Krachtig (terugslag) spelonderwijs (2): beleving en beweegkansen voor iedereen (met volleybal en badminton als vergezicht). Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 26-30)
Terugslagspelen als volleybal, badminton of tafeltennis zijn erg populair. Op de camping, het schoolplein, het veldje in de wijk of op het strand zien we, ondanks het feit dat deze spelen zeer complex zijn, kinderen samen een spelletje spelen. Hoe leren kinderen eigenlijk een terugslagspel spelen? Wat zijn de overeenkomsten binnen de terugslagspelen en hoe kunnen we deze complexe activiteiten op maat en effectief aanbieden? In het vorige artikel (1) hebben we de spelgerichte benadering en de speluitdaging beschreven.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Kok Krachtig (terugslag) spelonderwijs (2) KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Frank de KokEnrico Zondag
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
badmintonkinderen
lesideeën
sportaanbod
tafeltennis
volleybal