Visie & Beleidsplein
Lichamelijke opvoeding op school scoort
Bax, H. (2014, juni). Lichamelijke opvoeding op school scoort. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 12-14)
Hoe belangrijk vindt men het leergebied lichamelijke opvoeding (LO)1 op school? Welke redenen worden daarvoor gegeven? Om de verschillende opinies in kaart te brengen zijn drie doelstellingengebieden onderscheiden die elkaar kunnen verrijken. Het gaat daarbij om ‘inleiden in sport en bewegingssituaties’, ‘bijdragen aan gezondheid en een actieve levensstijl’ en ‘bijdragen aan persoonlijke en sociale ontwikkeling’(Bax, 2010). Een zestal groepen, die met elkaar gemeen hebben dat zij een relatie hebben met de Hogeschool van Amsterdam, is bevraagd met een schriftelijke vragenlijst.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Bax Lichamelijke opvoeding op school scoort KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Hilde BaxTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsleefstijl
onderzoeken
ontwikkeling
schoolsport