Visie & Beleidsplein
Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (3)
van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie
Massink, M. (2014, juni). Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (3): van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 34-36)
Wat maakt volgens leerlingen een docent lichamelijke opvoeding een excellente gymleraar? In Lichamelijke Opvoeding 5 is in twee artikelen de relatie gelegd tussen een onderzoek naar meningen van leerlingen over de ‘hypothetisch excellente docent’ en het beroepsprofiel van de KVLO. Deze serie past zeker in het topic ‘Hoe leuk is gym?’ Voor welke keuzes komt de LO-docent te staan die streeft naar excellentie. Hoe maak je LO ‘leuk’ voor je leerlingen in het zicht van interpersoonlijke en pedagogische verantwoordelijkheid als beroepscompetenties.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Massink Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk (3) KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Maarten MassinkTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
KVLOberoepsprofielen
leraar lichamelijke opvoeding
opvoeding
plezier