Visie & Beleidsplein
Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (4)
van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie
Massink, M. (2014, augustus). Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (4): van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 18-20)
Wat maakt volgens leerlingen een docent lichamelijke opvoeding een excellente gymleraar? In Lichamelijke Opvoeding 5 en 6 is in artikelen de relatie gelegd tussen een onderzoek naar meningen van leerlingen over de ‘hypothetisch excellente docent’ en het beroepsprofiel van de KVLO. Vraag in Lichamelijke Opvoeding 5 was, passende bij het topic, ‘Hoe leuk is gym?’ In dit artikel sta ik stil bij het evalueren van je eigen lessen door leerlingen. Dit in het zicht van interpersoonlijke en pedagogische verantwoordelijkheid als beroepscompetenties.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Massink Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk (4) KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Maarten MassinkTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
aanlerenevaluatie
goede voorbeelden
leraar lichamelijke opvoeding