Visie & Beleidsplein
Gemotiveerde leerlingen door ClassWide Peer Tutoring?
Jong, B. de (2014, september). Gemotiveerde leerlingen door ClassWide Peer Tutoring?. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 32-34)
Een van de doelen van bewegingsonderwijs is het stimuleren van een actieve en gezonde leefstijl voor onze leerlingen tijdens (de rest van) hun leven buiten en na school (Brouwer et al. 2011). Een optimale kwaliteit van motivatie tot bewegen tijdens de lessen bewegingsonderwijs levert hier een bijdrage aan. In dit artikel beschrijf ik mijn afstudeeronderzoek naar een motiverende samenwerkingsvorm en eindig ik met enkele praktische toepassingen voor in de les LO.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Jong Gemotiveerde leerlingen door ClassWide Peer Tutoring KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Bert de JongTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsgezonde leefstijl
kwaliteit
lichaamsbeweging
motivatie
onderzoeken