Visie & Beleidsplein

De airmat een aanwinst voor MRT in de onderbouw PO?

van de poppenhoek, schrijfhoek, knutselhoek naar de beweeghoek.

Kaaden, R. van der (2014, september). De airmat een aanwinst voor MRT in de onderbouw PO?: van de poppenhoek, schrijfhoek, knutselhoek naar de beweeghoek.. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 35-37)

De kinderen van juf Nicole en juf Ans kunnen via het kiesbord kiezen in welke hoek ze willen spelen. Kiezen ze de beweeghoek midden in de klas voor het digibord, dan kunnen ze zelf filmpjes aanklikken en meedoen met de oefeningen/bewegingen die op het digibord verschijnen. Is dit een utopie? Samen met de kinderen in groep 2 van juf Nicole en juf Ans op de Bloemhofschool in Rotterdam hebben we geprobeerd hier inzicht in te krijgen.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Kaaden De airmat een aanwinst voor MRT in de onderbouw PO KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Remko van der Kaaden

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

(buiten) spelen
digitale hulpmiddelen
e-learning
kleuters
primair onderwijs