Visie & Beleidsplein
Meedoen met gym: plezier en succes stimuleren door op maat motorisch te leren
Kamp, J. van der, & Abswoude, F. van (2014, oktober). Meedoen met gym: plezier en succes stimuleren door op maat motorisch te leren. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 8-11)
Het merendeel van de kinderen met een motorische beperking of achterstand doet in hun vrije tijd niet of nauwelijks mee aan sport- en beweegactiviteiten (Bult, Verschuren, Jongmans, Lindeman & Ketelaar, 2011). De gymles op school is voor deze kinderen vaak de enige plek waar ze ervaringen opdoen met sport en -bewegingsactiviteiten. Met de nieuwe wet Passend Onderwijs komen steeds meer van deze kinderen in het reguliere onderwijs terecht. Vakleerkrachten lichamelijke opvoeding staan voor de belangrijke uitdaging om ook deze kinderen met plezier en succes mee te laten doen in de gymles. Het onderzoeksprogramma ‘Meedoen met Sport’ wil de vakleerkrachten hierin ondersteunen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Abswoude Meedoen met gym plezier en succes stimuleren door op maat motorisch te leren KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
John van der KampFemke van Abswoude
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
integratieleraar lichamelijke opvoeding
mensen met een lichamelijke beperking
plezier