Visie & Beleidsplein
Klasse(n)spel en passend onderwijs
hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?
Dokman, I, Beusekom, R. van, Hilhorst, J., & Colot d'Escury, A (2014, oktober). Klasse(n)spel en passend onderwijs: hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 22-25)
Klasse(n)spel heeft als doel het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat en is daarin met name gericht op de groepsdynamiek. Immers individuele problematiek wordt sterk gekleurd door groepsdynamische processen. In dit artikel willen wij stilstaan bij de vraag hoe de LO docent een bijdrage kan leveren aan het in kaart brengen van het groepsproces. Aan het einde gaan we kort in op de vraag of de interventies die je doet ook daadwerkelijk geholpen hebben. Met andere woorden: worden de leerlingen en de docenten er beter en gelukkiger van oftewel helpt ’t.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Collot d'Escury Klasse(n)spel en passend onderwijs KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Ivo DokmanRoel van Beusekom
Jarno Hilhorst
Annemat Colot d'Escury
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
dynamisch werkenobserveren
samenwerking