Visie & Beleidsplein

Media:tijd 2015

Wennekers, A.M., Troost, D.M.M. van, & Wiegman, P.R. (2016). Media:tijd 2015. Amsterdam: NLO.

Tijd en media, het zijn twee onafscheidelijke eenheden. Niet alleen de aanvangstijden ingeval van radio en tv-programma’s, ook de tijd die we besteden aan media is een belangrijke parameter om mediagebruik te beschrijven. Sinds jaar en dag wordt de mediatijd nauwkeurig gemeten. Eerst lineair, later ook non-lineair en sinds de laatste versie van Media:Tijd (2013) zijn we zelfs in staat om tijd aan media-activiteiten te combineren met gegevens over de dragers van die activiteiten en de inhoud ervan. Daardoor kan het mediagebruik nog gedetailleerder beschreven worden.

Media:Tijd groeit mee met ‘de’ ‘tijd’. Een tijd waarin de mediaconsumptie complexer, gefragmenteerder en bovenal steeds digitaler wordt. Het is de digitalisering die ervoor zorgt dat media en mediafuncties naar elkaar toegroeien. Convergeren, zo u wilt. De gezamenlijke opdrachtgevers van Media:Tijd presenteren u in deze publicatie een overzicht met de highlights van het onderzoek uit 2015 en de belangrijkste verschillen met het onderzoek uit 2013.

Uitgever(s): NLO, NOM, SKO, BRO, Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP),

Download(s)

Media:tijd 2015

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Annemarie Wennekers
Dunya van Troost
Peter Wiegman

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

digitale hulpmiddelen
media
tijdsbesteding
vrije tijd
vrijetijdsbesteding