Visie & Beleidsplein
Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen
Nijboer, R. (2016). Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen. Amsterdam: Repucom Nederland.
Nederland blijft achter. Voetbalclubs uit de zes Europese topcompetities haalden het afgelopen jaar gemiddeld 13 procent meer inkomsten uit shirtsponsoring, maar in de Eredivisie daalden die inkomsten gemiddeld met 3 procent. Dat blijkt uit het ‘European Football Jersey Report, 2015/2016’ van Repucom. Deze publicatie betreft een factsheet met enkele belangrijke resultaten uit het totaalrapport.
Uitgever(s): Repucom Nederland,
Download(s)
Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Ronald NijboerTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
factsheetssponsoring
sportkleding
topsport
voetbal