Visie & Beleidsplein

Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen

Nijboer, R. (2016). Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen. Amsterdam: Repucom Nederland.

Nederland blijft achter. Voetbalclubs uit de zes Europese topcompetities haalden het afgelopen jaar gemiddeld 13 procent meer inkomsten uit shirtsponsoring, maar in de Eredivisie daalden die inkomsten gemiddeld met 3 procent. Dat blijkt uit het ‘European Football Jersey Report, 2015/2016’ van Repucom. Deze publicatie betreft een factsheet met enkele belangrijke resultaten uit het totaalrapport.

Uitgever(s): Repucom Nederland,

Download(s)

Nederlandse eredivisie mist slag om buitenlandse sponsorinvesteringen

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Ronald Nijboer

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

factsheets
sponsoring
sportkleding
topsport
voetbal