Visie & Beleidsplein
Van cijfers geven naar leerlingen volgen
ontwikkelingen in evaluatie
Brouwer, B. (2008, oktober). Van cijfers geven naar leerlingen volgen: ontwikkelingen in evaluatie. Lichamelijke opvoeding 96 (pp. 6-10)
Vroeger gaven we rapportcijfers. De laatste pakweg twintig jaar gaat het, tenminste in de vakliteratuur, steeds meer over beoordelen van leerlingen op verschillende aspecten. En steeds meer lees je iets over het volgen van leerlingen in leerlingvolgsystemen. Wat is dat voor ontwikkeling, wat bedoelen en willen we met het volgen van leerlingen en is dat beter dan vroeger? In het kader van het nadenken over de ontwikkeling van een leerlingvolgsysteem bij het Basisdocument bewegingsonderwijs voor de onderbouw vo liepen we tegen zulke vragen aan.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Brouwer Van cijfers geven naar leerlingen volgen KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Berend BrouwerTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsevaluatie
leerlingen
leerlingvolgsysteem
ontwikkeling