Visie & Beleidsplein

Van cijfers geven naar leerlingen volgen

ontwikkelingen in evaluatie

Brouwer, B. (2008, oktober). Van cijfers geven naar leerlingen volgen: ontwikkelingen in evaluatie. Lichamelijke opvoeding 96 (pp. 6-10)

Vroeger gaven we rapportcijfers. De laatste pakweg twintig jaar gaat het, tenminste in de vakliteratuur, steeds meer over beoordelen van leerlingen op verschillende aspecten. En steeds meer lees je iets over het volgen van leerlingen in leerlingvolgsystemen. Wat is dat voor ontwikkeling, wat bedoelen en willen we met het volgen van leerlingen en is dat beter dan vroeger? In het kader van het nadenken over de ontwikkeling van een leerlingvolgsysteem bij het Basisdocument bewegingsonderwijs voor de onderbouw vo liepen we tegen zulke vragen aan.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Brouwer Van cijfers geven naar leerlingen volgen KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Berend Brouwer

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
evaluatie
leerlingen
leerlingvolgsysteem
ontwikkeling