Visie & Beleidsplein
Stevensloop 2016
economische impact en bezoekersprofiel
Schoemaker, J., & Froon, T. (2016). Stevensloop 2016: economische impact en bezoekersprofiel. Arnhem: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).
Op 13 maart 2016 werd de tweede editie van de Stevensloop gehouden in Nijmegen. Dit evenement werd door de Stichting Zevenheuvelenloop georganiseerd. Het hardloopevenement trok in totaal zo’n 15000 bezoekers die ruim 8800 deelnemers kwamen aanmoedigen. Een kleine 80 procent van de toeschouwers en 70 procent van de deelnemers kwam uit Gelderland. De deelnemers van de Stevensloop zijn erg positief over de hardloopwedstrijd. Ze geven hoge rapportcijfers, zouden het evenement aanraden bij vrienden en familie en zijn redelijk zeker over hun deelname volgend jaar. De totale economische impact van de Stevensloop voor de provincie Gelderland bedraagt 131.500 euro. Dit is exclusief de impact van de media, die als PM-post is opgenomen. Verreweg de grootste bijdrage aan de economische impact komt van de bezoekers.
Uitgever(s): Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN),
Download(s)
Stevensloop 2016 : economische impact en bezoekersprofiel
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jelle SchoemakerTom Froon
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bezoekerseconomie
effectmeting
hardlopen
sportevenementen