Visie & Beleidsplein
Het construeren van leertaken in het bewegingsonderwijs (3)
didactisch onderzoek vanuit het lectoraat bewegen en gedragsbeïnvloeding
Driel, G van, Koekoek, J., & Stegeman, H. (2007, januari). Het construeren van leertaken in het bewegingsonderwijs (3): didactisch onderzoek vanuit het lectoraat bewegen en gedragsbeïnvloeding. Lichamelijke opvoeding 95 (pp. 46-48)
In het vorige artikel schreven we over de zogenaamde illusion of incompetence bij kinderen binnen het cognitieve domein. Dit zijn kinderen die een groter belang hechten aan hun eigen oordeel dan aan de werkelijke prestatie. In dit vervolgartikel beschrijven we de wijze waarop we deze bevindingen hebben onderzocht binnen het bewegingsonderwijs. Vervolgens brengen we in kaart hoe we een onderzoek naar de bewegingsgeschiedenis van kinderen hebben opgezet.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Driel Het construeren van leertaken in ... KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Gert van DrielJeroen Koekoek
Harry Stegeman
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijscognitieve ontwikkeling
kinderen
onderzoeken