Visie & Beleidsplein
Bewegingsonderwijs: Belang, Bedoeling en Bevindingen
inleiding op studiedag basisonderwijs
Stegeman, H. (2007, januari). Bewegingsonderwijs: Belang, Bedoeling en Bevindingen: inleiding op studiedag basisonderwijs. Lichamelijke opvoeding 95 (pp. 6-9)
In dit artikel, dat een weergave is van de inleiding op de basisschoolstudiedag op 1 november jl. in Amsterdam, komen twee kwesties aan de orde. De eerste betreft de legitimering van het bewegingsonderwijs, oftewel de vraag naar waarom het goed is dat ons vak er is. Maar hoe (goed) doen we het eigenlijk? Er worden enkele (voorlopige) resultaten gegeven van momenteel lopend onderzoek naar de kwaliteit van het bewegingsonderwijs op de basisschool.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Stegeman Bewegingsonderwijs belang bewegen en bevindingen KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Harry StegemanTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
beleidsnota'sbewegingsonderwijs
primair onderwijs
studiedagen