Visie & Beleidsplein
Actief leren door rolwisselend bewegingsonderwijs
Dolfijn, R. (2007, september). Actief leren door rolwisselend bewegingsonderwijs. Lichamelijke opvoeding 95 (pp. 22-25)
Langzamerhand krijgen de ‘gymuurtjes’ binnen het algehele basisonderwijscurriculum een prominentere plek. Dit komt niet alleen door een groeiende vraag naar meer bewegingsvolle onderwijsmomenten, maar ook doordat wij steeds beter in de vingers krijgen hoe betekenisvolle onderwijsleersituaties te ontwerpen. Inmiddels wordt op steeds meer scholen gestreefd naar het vergroten van een meervoudige, life-time bewegings- en sportbekwaamheid, waarbij de persoonlijke vorming meer naast de lichamelijke ontplooiing is komen te staan. Het voor u liggend artikel biedt de beschrijving van een sociaal en cognitief activerend lesprogramma om deze tendens door te trekken.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Dolfijn Actief leren door rolwisselend bewegingsonderwijs KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Roelof DolfijnTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsleerprocessen
primair onderwijs