Visie & Beleidsplein
De belofte van het nieuwe leren
een evaluatie van het constructivisme
Kayzel, R. (2004). De belofte van het nieuwe leren: een evaluatie van het constructivisme.
Dit rapport gaat over het nieuwe leren in het onderwijs. De achtergrond van het nieuwe leren is de constructivistische benadering van leren en onderwijzen. Het constructivisme introduceert een nieuwe taal met begrippen als constructie, krachtige leeromgeving, de student centraal, authentieke taak, realistische context, leren leren en competentiegericht onderwijs. In dit rapport wordt het constuctivisme onder de loep genomen. In het onderzoek naar wat het constructivisme te zeggen heeft, is gekeken naar in hoeverre er door het constructivisme nieuwe inzichten worden gepresenteerd en in hoeverre constructivisme leidt tot beter onderwijs.
Uitgever(s):
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Rob KayzelTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
aanlerenevaluatie
onderwijs
studenten