Visie & Beleidsplein

Profielschets van de recreatieve buitensporter in België

ontwerp en planning van een efficiënte nichemarketing

Toremans, M. (1998). Profielschets van de recreatieve buitensporter in België: ontwerp en planning van een efficiënte nichemarketing. Mechelen: Pitzemburg.

Na een afbakening van het begrip 'buitensport' en een segmentatie van zowel de aanbod- als vraagzijde van de markt, wordt verslag gedaan van een marktonderzoek naar het profiel van de Belgische buitensporter. Hiervoor werden vragenlijsten afgenomen tijdens Adventure Affair '97, Flanders Expo Gent. Het verkregen profiel wordt weergegeven in een preferentiemodel. Besloten wordt met een SWOT-analyse van de buitensportmarkt, op grond waarvan aanbevelingen worden gedaan voor implementatie van niche-marketingtools en voor verder onderzoek.

Uitgever(s): Pitzemburg,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Michel Toremans

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

marketing
marktonderzoek
sportbeoefening
vrijetijdsbesteding