Visie & Beleidsplein

Oog voor kwaliteit

een onderzoek naar de wensen van klanten van een sportschool

een afstudeerscriptie over de kwaliteitszorg in een commerciële sportschool.

Doorn, S.G.M. van (1994). Oog voor kwaliteit: een onderzoek naar de wensen van klanten van een sportschool, een afstudeerscriptie over de kwaliteitszorg in een commerciële sportschool.. Tilburg: Katholieke Universiteit Brabant.

Dit kwaliteitsonderzoek vond plaats bij sportschool Ooms. Men wilde weten of de klant de kwaliteit krijgt die hij verwacht. De data zijn verzameld door middel van een enquête, onder 123 bezoekers van de sportschool. Het kwaliteitsoordeel bleek redelijk hoog en bleek te resulteren in een hoge intentie tot herhalingsbezoek aan de school. De zwakke punten in de dienstverlening zijn de volgende: veiligheid, competentie, geloofwaardigheid van het bedrijf, de betrouwbaarheid, de responsiviteit van het personeel en communicatie van het personeel naar de klanten toe.

Uitgever(s): Katholieke Universiteit Brabant,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

S.G.M. van Doorn

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

fitness
klantenbehoud
kwaliteit
kwaliteitsmanagement
onderzoeken
tevredenheid
vecht- en verdedigingssporten