Visie & Beleidsplein
Sportsponsoring & commercialisering
vriend of vijand?
Marel, J. van der (2007). Sportsponsoring & commercialisering: vriend of vijand?. Tilburg: Universiteit van Tilburg.
De volgende vraagstelling staat in dit onderzoek centraal: welke gevolgen heeft de commercialisering van de sport en de onevenredige verdeling van sponsoringinkomsten en welke oorzaken liggen daaraan ten grondslag? Door middel van een case-studie, waarin naast geschreven documenten ook data zijn verzameld tijdens interviews bij sportbonden, is geprobeerd een antwoord op deze vraag te vinden. In het onderzoek zijn zes sporten meegenomen: honkbal (baseball) en softbal, korfbal, squash, tennis, volleybal en zwemmen.
Uitgever(s): Universiteit van Tilburg,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Joyce van der MarelTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
commerciële activiteitenscripties
sponsoring
sport (algemeen)