Visie & Beleidsplein
Het effect van kleding en het gebruik van sport celebrity endorsers op de productattitude
Venema, W. (2014). Het effect van kleding en het gebruik van sport celebrity endorsers op de productattitude. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.
Dit onderzoek heeft de productattitude vergeleken bij het gebruik van een onbekende sport endorser en een bekende sport endorser. Tevens werd gekeken of het soort kleding dat de sport endorser droeg van invloed was op de productattitude. Er werd hierbij een onderscheid gemaakt tussen het effect van sportkleding en het effect van casual kleding. Het effect van de bekendheid van de endorser en het effect van het soort kleding werden bovendien gecombineerd om het effect op de productattitude te onderzoeken. Dit werd onderzocht door middel van een experiment onder 112 participanten. Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat de mate van bekendheid van de sport endorser geen significant effect had op de productattitude. Wanneer alleen gekeken werd naar de conditie met de bekende sport endorser, bleek het soort kleding dat de endorser droeg wel van invloed op de productattitude. Een bekende endorser in sportkleding zorgde voor een significant positievere productattitude dan een bekende endorser in casual kleding.
Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam,
Download(s)
Het effect van kleding en het gebruik van sport celebrity endorsers op de productattitude
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Wendy VenemaTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
attitudecommunicatie
scripties
sport (algemeen)
sportkleding