Visie & Beleidsplein
Bekendheid: een aangemeten sport?
een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument
Kolk, J. (2012). Bekendheid: een aangemeten sport?: een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre is het inzetten van een sport celebrity endorser van invloed op de merkattitude en de aankoopintentie van de consument? Om een antwoord te kunnen geven op de hoofdvraag is diverse empirische literatuur bekeken middels een analytische review. Reeds bestaande literatuur op het gebied van sport celebrity endorsement is geëvalueerd. Diverse artikelen worden onderling met elkaar vergeleken op basis van hun gestelde theorieën, methodes, resultaten en conclusies. Uit de resultaten kan geconcludeerd worden dat het inzetten van sport celebrity endorsers over het algemeen een positief effect heeft op de merkattitude en aankoopintentie van de consument. Het is echter via meerdere onderzoeksresultaten duidelijk geworden dat de beoordeling van de sport celebrity endorser door de consument veelal vooraf gaat aan de beoordeling van het merk.
Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam,
Download(s)
Bekendheid: een aangemeten sport? : een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jose KolkTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
attitudecommunicatie
marketing
scripties
sport (algemeen)