Visie & Beleidsplein

Vergelijkingsonderzoek traditioneel en diepwatertraject

eindrapportage

Hamaker, T., & Felix, A. (2013). Vergelijkingsonderzoek traditioneel en diepwatertraject: eindrapportage. Amsterdam: Social Detectives.

Tijdens het schooljaar 2012/2013 is in opdracht van DMO, gemeente Amsterdam een analyse gemaakt van de leerprestaties van leerlingen die leren zwemmen via een diepwaterlesmethode. Ze zijn vergeleken met de leerprestaties van leerlingen die via een traditionele ondiepe lesmethode leren zwemmen. Het onderzoek vond plaats in het Sloterparkbad. In dit rapport staan de meest relevante cijfers en analyses vermeld. Ervaringen van de zwemonderwijzer zijn meegenomen in het onderzoek. De resultaten en ervaringen kunnen ondersteund zijn bij beleidskeuzes omtrent het schoolzwemmen en de lesmethode. Twee vragen kwamen in het onderzoek aan de orde: Hoe presteren de twee lesmethodes ten opzichte van elkaar? Hoe werd het lesgeven met de lesmethodes ervaren?  

Uitgever(s): Social Detectives,

Download(s)

Vergelijkingsonderzoek traditioneel en diepwatertraject : eindrapportage

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Tim Hamaker
Arief Felix

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

leerprestatie
lesmethodes
zwemmen
zwemonderwijs
zwemonderwijzers